Ekinözü Belediyesi
 

Ekinözü Belediyesi

 

Ana Sayfam Yap| Sık Kullananlara Ekle | İletişim

 

 

Ana Sayfa

 

Gerekli Linkler

 
     
TC Kimlik Numarası  
     
Sosyal Güvenlik Kurumu  

 

   
Son Dakika Deprem  
     
İnternet Vergi dairesi  
     
 
     
 
     
 
 

 

 
 
 

 

 

 

 

 

 
 

İL UMUMİ HIFZISSIHHA MECLİS KARARI 36

   Tarih: 08 Mayıs 2020, 23:34

   İL UMUMİ HIFZISSIHHA MECLİS KARARI 36

 

İL UMUMİ HIFZISSIHHA MECLİS KARARI

 

KARAR NO              : 36

 

KARAR TARİHİ      : 07.05.2020

 

 

Kahramanmaraş İl Umumi Hıfzıssıhha Meclisi 07 Mayıs 2020 günü saat 13:00’da Vali Vahdettin ÖZKAN Başkanlığında Valilik Toplantı Salonunda toplanarak aşağıdaki kararları almıştır.

Koronavirüs (Covid­19) salgınında gelinen noktada kaydedilen olumlu gelişmeler neticesinde, Sağlık Bakanlığı ve Bilim Kurulunun önerileri ve Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın talimatları doğrultusunda; sosyal hayatın yeniden normalleşmesi için geçiş döneminde, ilimizde uygulanan bazı kısıtlamaların kaldırılması/esnetilmesine yönelik, salgınının toplum sağlığı açısından oluşturduğu riski yönetebilmek ve kamu sağlığına olumsuz etkilerini asgari seviyeye düşürmek amacı ile alınan tedbirlere ek olarak ilave tedbirler alınmıştır. Bu kapsamda;

 

1.      21 Mart 2020 tarihinde faaliyeti geçici süreliğine durdurulan berber, güzellik salonu/merkezi, kuaför vb. iş yerlerinin, yeni tip koronavirüs salgının etkileri gözetilerek aşağıda belirlenen kurallara uyulması kaydıyla 11 Mayıs 2020 Pazartesi günü sabah 09.00 itibariyle faaliyetlerine başlamalarına,

         Buna göre,

1.1.       Bu iş yerleri saat 09.00-21.00 saatleri arasında faaliyet yürütebilecek,

1.2.       Bu iş yerlerinde müşterilere randevu sistemiyle hizmet sunumu esas olacak,

1.3.       Bu iş yerleri aynı anda yan yana iki koltukta müşteri kabul edemeyecek, muhakkak bir koltuk dolu bir koltuk boş olacak şekilde hizmet verebilecek,

1.4.       Randevularda kayma ya da hizmette gecikme olabileceği hususu göz önüne alınarak işyeri içinde en fazla bir müşterinin beklemesine müsaade edilecek,

1.5.       Belirlenen kriterler dışında iş yeri içine misafir alınmayacak, müşteri kabul edilmeyecek. Ancak hava şartlarına göre randevusuz gelen müşteriler iş yeri dışında ve sosyal mesafe kurallarına riayet etmek, maske takmak şartı ile bekleyebilecek. Bu iş yerleri içine hizmet alan ve bekleyen olmak üzere içeri kabul edecekleri maksimum müşteri sayısını işyerinin giriş kısmına herkes tarafından görünebilecek şekilde asacak, 

1.6.       İş yerinde çalışanlar muhakkak surette maske kullanacak. Müşteriler ise işlem süresince maske kullanacak ancak yapılacak işlemin özelliğine göre maskeyi çıkarabilecek,

1.7.       Müşteriye yönelik işleme başlamadan önce mutlaka müşterinin oturacağı, temas edebileceği tüm alanlar ile zeminin temizliği/dezenfeksiyonu yapılacak, her işlem sonrasında bu temizlik işleminin tekrarlanması sağlanacak,

1.8.       Müşteriye yönelik işleme başlanmadan önce çalışanlar müşterinin görebileceği şekilde ellerini dezenfekte edecek ya da her müşteri için ayrı olmak üzere steril eldiven kullanılacak. Eldiven kullanılacak ise eldiven değişikliğinin yapıldığı müşteriye gösterilecek,

1.9.       Müşteriye hizmet sunulması esnasında kullanılan tüm malzemeler hizmet sunumuna başlamadan önce temizlik, dezenfeksiyon/sterilizasyon işlemi uygulanacak, bu işlem her müşteri için tekrarlanacak,

1.10.   İş yeri içinde su ve sabuna erişim kolay olacak ve burada tek kullanımlık kâğıt havlular bulundurulacak.

1.11.   İş yeri girişinde müşteriler tarafından kullanılmak üzere el antiseptiği bulundurularak ve sürekliliği sağlanacak,

1.12.   Müşteriler, iş yerine girmesini takiben ellerini yıkaması ya da el antiseptiği kullanması konusunda uyarılacak,

1.13.   İş yerinde satışa sunulan şampuan, kozmetik gibi ürünleri mümkün olduğunca cam veya tezgâhların arkasında korumaya alınacak, ortalıkta bırakılmayacak,

1.14.   Saç kesimi, yıkama, boyama vb. hizmetler esnasında kullanılan havlu, önlük gibi malzemeler tek kullanımlık malzemeler olacak, ya da her müşteri için ayrı malzeme olması (kişiye özel havlu, önlük vb.) sağlanacak. Hizmet alan müşteri için kullanılan malzemeler gerekli sterilizasyon sağlanmadan kesinlikle başka müşteride kullanılmayacak. İsterlerse kendi kişisel havlu, tarak vb. malzemelerini yanlarında getirebilecekleri hususu randevu aşamasında müşterilere bildirilecek,

1.15.   Her müşteri için tek kullanımlık malzeme sağlanamadığı durumlarda her kullanım sonrasında tekstil malzemeleri en az 600C’de yıkanacak. Kullanılan aletlerin üzerinde kan veya sekresyon yoksa,%70’lik alkol ile silinecek. Kullanılan aletlerin üzerinde kan veya sekresyon varsa, ön temizlik yapıldıktan ve kuruduktan sonra %70’lik alkol ile silinecek,

1.16.   Berberlerde jilet/ustura ile sakal tıraşı yapılması hizmeti geçici süreliğine verilmeyecek, ancak sakal tıraşı makine ile kısaltılma şeklinde yapılabilecek,

1.17.   Bayan kuaförleri ve güzellik merkezlerinde, cilt bakımı, makyaj ve kalıcı makyaj hizmetleri geçici süreliğine verilmeyecek, bunların dışındaki faaliyetlere ise devam edilebilecek,

1.18.   Manikür, pedikür, epilasyon gibi işlemlerde kullanılan aletlerin kişiye özel olacak. Kişiye özel alet kullanımı sağlanamadığı durumlarda, her müşteriden sonra kullanılan aletlerin temizlik ve sterilizasyonu sağlanacak. Yapılan işlem eldiven kullanmayı gerektiriyorsa tek kullanımlık eldiven kullanılacak. Eldivenli ellerle çevreye dokunulmayacak.

1.19.   Fön makinesi mümkün olduğunca kullanılmayacak. Fön makinesi gibi yüksek hava akımı yaratan cihazları kullanırken, düşük hızda, yandaki müşteriyi etkilemeyecek yönde ya da diğer müşterilerden farklı bir alanda kullanılmasına özen gösterilecek,

1.20.   Saç kesimi esnasında yüz ve baş bölgesinde kalan kesilmiş saçların ve kullanılan araç ve gerecin geçici süreliğine temizlenmesi için kullanılan ‘Ense Fırçası’nın kullanımı, (anılan malzemenin dezenfekte edilmesinde yaşanan sıkıntılar ve çok fazla yere/yüzeye temas etmesi nedeniyle) geçici süreliğine durdurulacak.

1.21.   Bu iş yerlerinde yiyecek ve içecek (su hariç) ikramında bulunulmasına geçici süreliğine izin verilmeyecek.

1.22.   İçeride ortak kullanım amacıyla gazete, dergi vb. şeyler bulundurulmayacak,

1.23.   Kasa önünde sıra beklerken, durulması gereken yerler zeminde sosyal mesafeyi sağlayacak şekilde işaretlenecek,

1.24.   Müşterilerden tercihen temassız olmak üzere, nakit olmayan ödeme yapmaları istenecek,

1.25.   Müşterilere Yönelik Önlemler

1.25.1.  İş yerinde belirlenen kurallara uyulacak,

1.25.2.  Diğer müşterilerle aradaki sosyal mesafeye (en az 3-4 adım) dikkat edilecek,

1.25.3.  Randevu ile gidilecek ve randevu saatine uyulacak,

1.25.4.  Maske (tercihen tıbbi) kullanılacak,

1.25.5.  İş yerine girdikten sonra eller yıkanacak ya da el antiseptiği kullanılacak,

1.25.6.  İş yeri içinde gerekli olmadıkça yüzeylere dokunulmayacak,

1.25.7.  Çevreye temas sonrası el antiseptiği kullanılacak,          

1.25.8.  Yemek ve içmek (su hariç) için talepte bulunulmayacak,

1.26.   Personeli Korumaya Yönelik Önlemler

1.26.1.  Hasta personel (ateş, öksürük, nezle, nefes darlığı gibi belirtileri olan) çalıştırılmayacak,

1.26.2.  Personel çalışırken ateş, öksürük, nezle, nefes darlığı gibi belirtiler gelişirse, maskesi takılı olarak pandemi hastanesine yönlendirilecek,

1.26.3.  Personel vardiyalı çalıştırılarak, çalışma ortamında aynı anda daha az personelin bulunması sağlanacak,

1.26.4.  Çalışan personelin tümünün kuralına uygun maske takması sağlanacak. Maske ıslandıkça ya da kirlendikçe değiştirilecek,

1.26.5.  Müşteri ile 1 metreden yakın ve 15 dakikadan uzun temas olasılığı olan personelin yüz koruyucu kullanması sağlanacak. Yüz koruyucu her müşteri sonrasında %70’lik alkol ile silinerek tekrar kullanılabilecek,

1.26.6.  Çalışan personelin el hijyenine dikkat etmeleri sağlanacak. Bunun için, eller sık sık en az 20 saniye boyunca su ve sabunla yıkanıp, su ve sabun olmadığı durumlarda alkol bazlı el antiseptiği ile ovalanacak. (Antiseptik içeren sabun kullanmaya gerek yoktur, normal sabun yeterlidir.)

1.26.7.  Personelin dinlenme alanlarında sosyal mesafenin korunması ve maske takılmasının sürdürülmesi sağlanacak. Yemek yerken ya da çay/kahve içilirken, maske çıkarılacağı için, bunun yapıldığı kapalı alanda aynı anda birden fazla kişinin olmayacak,

1.26.8.  Çalışan personelin temaslı ya da izolasyonda olmadığından emin olunacak,

1.27.   Ortam Temizliği, Dezenfeksiyonu ve Havalandırma Önlemleri

1.27.1.  Temizlik günlük olarak yapılacak. Ancak, sık kullanılan alanlar daha sık temizlenecek,

1.27.2.  İş yerlerinin temizliğinde özellikle sık dokunulan yüzeylerin (kapı kolları, telefon ahizeleri, masa yüzeyleri gibi) temizliğine dikkat edilecek. Bu amaçla, su ve deterjanla temizlik sonrası dezenfeksiyon için 1/100 sulandırılmış (5 litre suya yarım küçük çay bardağı) sodyum hipoklorit içeren çamaşır suyu (Sodyum hipoklorit Cas No: 7681-52-9) kullanılabilir. Klor bileşikleri yüzeylerde korozyon oluşturabilir. Dayanıklı yüzeyler için kullanılması önerilen bir dezenfektandır. Tuvalet temizliği için 1/10 sulandırılmış çamaşır suyu (Sodyum hipoklorit Cas No: 7681-52-9) kullanılacak,

1.27.3.  Klor bileşiklerinin uygun olmadığı bilgisayar klavyeleri, telefon ve diğer cihaz yüzeyleri % 70’lik alkolle silerek dezenfeksiyonu sağlanacak,

1.27.4.  Çalışma tezgahları, ekipmanları ve aletleri düzenli olarak temizlenmeli, %70’lik alkol ile dezenfekte edilecek,

1.27.5.  Müşteriler ödeme terminalini kullanır ve dokunurlarsa, hemen arkasından %70’lik alkol ile dezenfekte edilecek,.

1.27.6.  Temizlik yapan personelin maske ve eldiven kullanması sağlanacak. Temizlik sonrasında personelin maske ve eldivenlerini çıkartıp iş yerindeki çöpe atması, yıkanabilir bez maske kullandıysa yenisiyle değiştirmesini ve ellerini en az 20 saniye boyunca su ve sabunla yıkaması, sabun ve suyun olmadığı durumlarda alkol bazlı el antiseptiği ile ovalaması sağlanacak,

1.27.7.  İşyerlerinde kapı/pencereler hava şartlarına göre açık bulundurulacak ya da işyeri sık sık havalandırılacak,

1.28.   Bu İşyerlerinde kullanılan maske/eldiven tıbbi atıklarının, ağzı kapatılarak iç içe iki torbaya konularak, en az 72 saat süreyle insan temasından uzak bölümde bekletildikten sonra 'evsel atık' olarak belediyeye teslim edilecek.

1.29.   Müşteriye olabildiğince az sayıda personel ile hizmet verilecek ve işyerlerine gelen her çalışanın/müşterinin ( kimlik, telefon/adres vs) irtibat bilgileri kayıt altına alınacak. ( ileride istendiğinde ilçe sağlık müdürlüklerine vermek üzere )  Bu uygulama, müşterinin ya da personelin COVID-19 çıkması durumunda temaslı taramasını kolaylaştıracaktır,

 

2.      Faaliyetlerinin sınırlanması nedeniyle iş yerlerinin bulunduğu yerlerden başka illere giden berber, güzellik salonu/merkezi, kuaför vb. iş yeri sahipleri ve çalışanlarının seyahat izin belgesi aranmaksızın ilimize giriş/çıkış yapabilmesine, (anılan iş yerlerinden biri ile illiyet bağını gösteren işyeri ruhsatı, SGK kayıt belgesi vb. belgelerden birinin ibraz edilmesi şartı ile),

 

3.        Berber, güzellik salonu/merkezi, kuaför vb. iş yerlerinde 18-20 yaş arasındaki çalışanların ilimizde uygulanan 20 yaş altı sokağa çıkma kısıtlamasından, iş yerlerine illiyetlerini gösteren belgeyi ibraz etmeleri halinde başkaca bir işleme gerek kalmaksızın izinli sayılmasına,

 

4.      Alınan kararların Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kaymakamlıklar, İlçe Belediyeleri ve İl Sağlık Müdürlüğünün internet sayfalarında ilan edilmesine ve sosyal medya hesaplarından paylaşılmasına,

5.      Alınan kararların İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü tarafından yerel basında duyurulmasına,

6.      İlan tutanaklarının dosyasında muhafaza edilmesine,

7.      Alınan kararların ilçelerde kaymakamlar koordinesinde kolluk güçlerince, sağlık ve zabıta teşkilatınca yürütülmesine,

8.      Alınan idari tedbirlere uymayanlara 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 282. maddesi gereği idari işlemin kaymakamlar tarafından tesis edilmesine,

Oybirliği ile karar verilmiştir.

 


 

 

 

 

 

 

Ekinözü Belediye Başkanımız  Bilal EKER
Ekinözü Belediye Başkanımız Bilal EKER
 

 


DUYURULAR

   
TAŞERON İŞÇİ BAŞVURU KABUL SONUÇLARI


Tüm Duyurular

 


 

Ekinözü'nde Hava

   

 

Meclis Kararları

 
BELEDİYE BAŞKANLIĞI TEŞKİLATI GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUK ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK


Tümü

 

 

 

 


 


Sayaç

 

 

 



 

 

 

Mail

2009 - 2020  © Ekinözü belediyesi
0344 481 20 17